Biztosan Te is voltál már abban a helyzetben, hogy kiadtál egy feladatot és azzal szembesültél, hogy nem olyan minőségben készült el, mint elvártad volna. Foglalkoztat, hogyan tudnád a végeredményt jobban „bebiztosítani”, hogy ne kelljen csalódnod? Megismernéd, hogyan tudnál közelebb kerülni az elvárásaidhoz? Mindezt úgy, hogy közben már nem Te magad, hanem egy másik munkatársad végzi el az általad rá bízott feladatot?

Az előző alkalommal addig jutottunk, hogy alaposan végiggondoltad a saját illetve a másik nézőpontjából, hogy ki hogyan viszonyul a feladathoz.

Ezeket mind számba vetted: milyen gyakorlattal rendelkezik? Mennyire új számára az adott helyzet? Milyen érzései vannak mindeközben? Mi a várakozása a megbízatással kapcsolatban?

Innen vesszük fel a fonalat a múltkori rész után. Talán el is gondolkodtál rajta, mit tehetnél azért, hogy a végeredmény javuljon. Ezt a témát járjuk körbe most részletesebben.

Felismerted, hogy a példánkban munkatársad, Ági számára ez az új helyzet kihívást jelent. Eddig még nem találkozott pontosan ezzel a feladattal. Az lehetséges, hogy hasonlóval már igen. Lehet, hogy van benne egy kis drukk a feladat előtt. Talán kicsit fél is.

Mit tudsz tenni azért, hogy Áginak könnyebben menjen ez az egész? Hogyan tudod őt segíteni az elején?

 

Mi az, amit felismertél mostanra?

Azt tudod, hogy ő más, mint te. Valószínű, hogy másképpen végzi a munkáját is. Más módszereket használ, talán a feladatok elvégésében is eltérő sorrendet követ.

 

És akkor gondolkodjunk Rólad most egy rövid ideig. Mit tudsz magaddal és az elvárásaiddal kapcsolatban? Ha ez tiszta számodra, az segítheti a másikat is a feladat jobb elvégzésében.

 

Mi az, amit mindenképpen meg kell beszélned vele?

Fontos, hogy ismerje az általad elvárt végeredményt olyan részletességgel, amennyire csak lehet.

És amennyire te magad ezzel tisztában vagy. Jó, ha tudja, hogy te mivel lennél elégedett. Mi az ami „elég jó” lehet a végrehajtásban? Milyen az, amikor nem a tökéletest várod el tőle, hanem azt, hogy a tőle telhető legjobb módon oldja meg a dolgokat? Hogyan fest ez a Te szavaiddal leírva? Ezt mondd el neki. Ez már iránymutatást adhat a számára.

 

Miért fontos ez?

Ha tudja, hogy hova kell eljutnia a feladat elvégzése során, akkor könnyebben rajzolja meg azt az utat ő maga, ami számodra a megfelelő eredményt hozza.

Milyen hozadéka lesz ennek számodra?

Felelősségérzet kezd benne kialakulni a rá bízott feladattal kapcsolatban. Magáénak érzi a projektet.

Mivel hagyod, hogy a saját stílusában oldja meg a feladatot, így maga alakíthatja a folyamatot. Nem kell magára kényszerítenie azokat a megoldásokat, amiket te alkalmaznál automatikusan és lehet, hogy neki nehezebbek lennének. Hagysz neki teret, amibe a próbálkozás is belefér, megoldások keresése.

 

Mire számíts még ezen kívül?

Lehet, hogy hibázni fog.

Könnyen előfordulhat. A mondás szerint csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. És egy ilyen feladatnál, amit Ági most csinál először, ez benne van a pakliban. Ám a hibákat ki lehet javítani, helyre lehet hozni és tanulni lehet belőlük.

Bár elsőre furcsa lehet neked,- magadból kiindulva, – hogy „Hogyan lehet ezt elrontani?” De ha visszaidézed korábbi, gyakorlatlan önmagadat,- lehet, hogy türelmesebb leszel vele, amikor az első ilyen apró botlások megtörténnek nála.

 

Van-e még valami?

Ha elakadna a megoldásban,- szüksége lesz segítségre. Kérdései lehetnek.

Ebben nyilván hozzád fordul, hiszen neki te jelented a tájékozódási pontot.

Fontos, hogy nyitott maradj és időről időre meg tudjon keresni a kérdéseivel. Ezzel is abban támogatod, hogy sikeresen végezze el, amit tőled feladatként kapott.

 

Most már csak egy adag türelemre és bizalomra lesz szükséged, hogy hagyd Ágit kibontakozni új feladatában.  😀 

Ha még mindig borsódzik a hátad a témától, de mégis meg akarod oldani, hívj vagy írj!