Az előző bejegyzésben eljutottunk a visszajelzés megalapozásáig. Már tudod, hogy hogyan kezdj neki. Megismerted, hogyan érdemes elkezdened a folyamatot. A mostani cikkemből megtudhatod, hogyan fogalmazz meg úgy kritikus visszajelzést, hogy az valóban fejlődéshez vezessen. Hogy a másik is motivált legyen a változásra/ változtatásra.

 

Vezetőként vagy akár együttműködő munkatársként,- ha csapatban dolgozol,- fontos, hogy jól tudd megfogalmazni a visszajelzésedet mások felé. Ennek hátterét mutatom be mai írásomban. Mit adhat a visszacsatolás? Miért fontos? Hogyan érdemes csinálnod? Tarts velem, tudj meg többet a témáról!

 

Hol tartunk?

Te és a kollegád (vagy beosztottad) már beszélgettek egy ideje az elvégzett munkáról.

Megtudhatta mostanra tőled:

  • Mi az, amit különösen jól csinál

  • Mivel voltál elégedett az együttműködésetekben

  • És mindezt részletezve írtad le számára, amiből rájött, hogy valóban róla szólnak az elmondottak. Figyeltél a munkájára és értékeled az erőfeszítéseit.

 

Ha eddig eljutottál, már eleve megkönnyítetted a saját dolgodat a rázósabb részhez érkezve.

Ha eléggé felcsigázott a korábbi lehetőség és kíváncsi voltál milyen is pozitív megerősítő visszajelzést adni, akkor mostanra már lehet róla személyes tapasztalatod, hisz ki is próbáltad a gyakorlatban 😉

 

No de forduljunk rá az éles kanyarra: eljött a pillanat, hogy megoszd vele a kritikai észrevételeidet is.

Ehhez mi szükséges?

Végiggondoltad-e Te magad, hogy miben szeretnél tőle változást? Ezekre gondolok:

  • Mi volt a konkrét helyzet/ eset, amivel nem voltál elégedett?

  • Milyen eredményt vártál volna ahelyett, ami történt?

  • Mit szeretnél tőle, hogy változtasson?

  • Miben?

 

Ezeket, ha számára is érthetően, világosan megfogalmazod, meg tudod alapozni, hogy a következőkben még jobb legyen a teljesítménye.

 

Hogyan tudod elérni, hogy számára is fontos legyen a következő alkalommal magasabb szinten teljesíteni?

Mivel már biztosítottad őt a bizalmadról, kapott megerősítő visszajelzéseket, ezzel megalapoztad a kritika fogadhatóságát. Ebben a helyzetben könnyebb lesz elfogadnia még ezeket a nehezebben emészthető információkat is.

 

Miért kell ennyi kérdést átgondolnod mielőtt visszajelzel?

Fontos, hogy tudja pontosan mivel volt gond. Lehet, hogy ez számára már most is világos, mert egy fiaskóval van dolgotok, ahol nem lehetett nem észrevenni a problémát.

Ám az is előfordulhat, hogy ő azt hiszi minden rendben volt azzal, amit és ahogy tett, viszont Te ezt másképp látod. Több tapasztalatod van a témában, tájékozottabb vagy és szeretnéd, ha változtatna.

 

Még mit tehetsz meg azért, hogy jól értsen téged?

Az indulataidat tedd félre. Ha haraggal vagy feldúltan kezdesz bele, nem a mondandód tartalmán lesz a figyelmetek, sem a tied, sem az övé. Csak higgadtan érdemes egy ilyen beszélgetést elkezdeni,- különben nem azt éred el, amit szeretnél.

 

Sok sikert a gyakorláshoz!

 

Kérdésed van? Nem boldogulsz egy összetett helyzettel?  Szeretnél külső nézőpontot, hogy könnyebben menjen? >>Várom hívásod vagy e-mailed!<<